söndag 3 april 2011

Vårstädning.



Så här ser våra tomatplantor ut som står på fönsterbrädan och växer sig stora tills det blir så varmt så dom kan få flytta ut i växthuset.Sedan tar det ett tag men i slutet på juli kan vi äta dom första tomaterna,jättegoda,smakrika och ekologiska.Inga dåliga grejor.

Vid den här tiden på året finns det annat man kan syssla med också,t.ex. vårstädning.Inte så lustbetonat precis men jag har styckat ner det i småpartier,i förrgår tog jag bokhyllan och det räckte en hel dag för jag hittade så många böcker som jag glömt att jag hade så det blev mycket bläddrande.Den här städmodellen gör ju förstås att städandet sträcker sig över en lång period men vad gör det,jag har gott om tid.

Nånting som jag börjat lägga mer tid på det är att springa och leta efter saker.Det har väl med åldern att göra att man ideligen glömmer var man lagt glasögonen,saxen,dammtrasan o.s.v.Det blir många steg när man springer runt och letar.Det kanske rentav ska vara så för då får vi "gamlingar" lite extra motion och det kan väl inte skada.

1 kommentar:

Krystallia Sakellariou sa...

Hahah, du får alltid till en positiv knorr i slutet på varje inlägg:-) Det är kul att läsa!