tisdag 16 november 2010

Rörigt!


Det har inte kommit någon riktig vinter ännu men lite frost på marken gör att det ser rätt bra ut utan snö.Här en bild från vår altan i morse.Jag ska nog ta en promenad och få lite frisk luft istället för den politiska hetluften som tränger på en så fort man sätter på TV-n eller öppnar en tidning.Media kommer inte att lida brist på material för lång tid framåt.....men man måste ju inte lyssna.

Ett och annat fastnar iallafall.Jag hörde t.ex.en intervju med partisekreteraren i S.där reportern frågade om han kunde tänka sig att kandidera till posten som Mona Sahlins efterträdare.Otänkbart,sa han,jag har en dotter som är 1 år och en son som är 4 år,det skulle aldrig fungera.Jag tycker jag har hört sådana förklaringar förr men inte från en man.Har jag fel,jag kanske inte har hängt med så bra.

Inga kommentarer: