onsdag 24 november 2010

Pepparkakor.



Så var det dags igen,att baka pepperkakor till jul alltså.Det går så fort ett år,ibland brukar jag hitta gamla pepparkakor sen förra julen när jag ska lägga ner dom nybakade i den speciella pepparkaksburken.I år fanns det faktiskt inga kvar,fåglarna kanske fick dom i vintras när det var så mycket snö.

Riktigt samma fart och fläkt över bakandet blir det ju inte nu som det var förr när man hade barn hemma.Jag minns ett år när vår son och hans kompis skulle baka.Jag hade gjort iordning en stor deg men sedan skulle jag bort så dom fick baka själva men jag ville inte att dom skulle använda ugnen när dom var ensamma.Dom bakar väl tills alla plåtar är fulla,tänkte jag,men dom stoppade inte där.När jag kom hem fanns det pepparkakor över hela huset.Överallt där det gick att lägga nånting där låg det pepparkakor.

Pst.sprid det inte vidare men jag tycker faktiskt att dom köpta pepparkakorna är godare än dom hembakade.Vi får se hur det blir nästa jul,det skulle väl vara för traditionens skull som jag står här och kavlar!?!

Inga kommentarer: