tisdag 16 oktober 2012

Fisk!

   Fisk ska man äta mycket av,helst tre gånger i veckan om man ska må bra.Det finns ju mycket fisk att välja på i frysdiskar och fiskaffären men ibland vill man ha riktigt färsk fisk.Då brukar jag åka till ett fiskeläge söder om Varberg.Är man där frampå kvällskvisten när fiskebåtarna kommer in kan man få pinfärsk fisk t.ex. piggvar,slätvar,rödspätta m.m.Krabbor och havskräftor finns också och billigt är det.

 
Nu till en annan  sak Jag har förnyat mitt  körkort som man måste göra vart 10:e år.På det nya står det att jag får köra moped också.När jag tog körkort för väldigt,väldigt många år sedan så gällde det för både bil och motorcykel.Rätten att köra motorcykel har jag aldrig utnyttjat men det kanske var dumt.Tänk,det kanske hade varit underbart att susa fram en härlig vårkväll.Men det kanske var lugnast att det aldrig blev.Det är ju inget som säger att bara för att man kan köra bil så klarar man motorcykel också men moped ska jag nog klara.Men jag väntar nog till våren.

Inga kommentarer: