måndag 9 maj 2011

Odling.


Detta är plantor av kronärtskocka,trädgårdens aristokrat läste jag nånstans.När jag kom hem med plantorna höll min man på att skratta ihjäl sig.Dom är svårodlade t.o.m. i grekiskt klimat och du inbillar dej att det ska bli nånting här.Jag håller tummarna för att han ska få fel.

Resten av odlandet är också igång.Jag har satt potatis och lök och igår sådde jag grönsaker,morötter,rödbetor,sallad och dill och persilja.I växthuset har vi nästan färdiga rädisor och många tomatplantor.Dom ser inte så glada ut men dom skärper väl till sig såsmåningom.Det är något speciellt med egenodlade grönsaker även om jag är säker på att köpta blir billigare.

2 kommentarer:

Jonas & Frida Noren sa...

Vår granne här i Göteborg odlade kronärtskocka förra året och fick 2 fina skockor. Jag tror att ni kommer få avnjuta era ni också. Skrattar bäst som skrattar sist får du säga då!

Tant Matilda sa...

Hejsan!

Tack för att ni stöttar mej.Plantorna växer rätt bra nu så man vet aldrig.
Ha det så bra.