lördag 5 december 2009

Julpynt och gamla minnen!






Torghandeln i Varberg på onsdagar och lördagar är vida berömd.Där säljs allt och nu före jul är det julpynt,julblommor och grönkål-hallänningarnas specialite-som dominerar.Mycket grönsaker och frukt och potatis finns också, närodlat förstås;tänk på miljön.
Jag var där imorse,jag handlade inte så mycket,men det är roligt att gå runt och bara titta.
Längst upp på torget har man ordnat en skridskobana där många provade att åka på den konstfrusna isen.

Nu gör jag ett jätteskutt.Vårt lilla barnbarn är tre månader snart och då tänker jag på att när hans pappa var i samma ålder gjorde han sin första långresa,han åkte bil från Bollebygd utanför Borås till Athen, en liten tripp på 400 mil.Vi stannade i Grekland en månad och där ordnade vi barndopet,gjorde många utflykter och sen åkte vi hem igen.Allt gick bra och den lille resenären mådde bra hela tiden.Nu när jag tänker tillbaka låter det lite våghalsigt men det fanns inte så mycket farligt då;inga svininfluensor resistenta bakterier och annat skräp.Iallafall så visste vi inte om det.

Inga kommentarer: