måndag 9 mars 2009

Städmani.


Idag är det måndag och det känns som om jag har fått en liten släng av städmani.Det är nog inte så allvarligt men det räcker nog för att städa några köksskåp.
Nu har jag vilat middag och hämtat nya krafter så städandet fortsätter.Som vanligt hittar jag saker som jag glömt att jag ägde;det är det roliga med att röja i skåp och lådor.En sak med städning är också att det tar så lång tid för det är så mycket som kommer emellan.Man måste ta en kopp kaffe,ringa ett samtal,titta lite på TV eller gå en promenad.Det ska jag förresten göra nu.
Tillbaks igen efter promenaden så nu är det ingen återvändo,skåpen väntar.Dessa ideliga avbrott tyder nog på att jag tycker att det är hemskt tråkigt att städa.Just det,det stämmer men det är väldigt skönt när det är klart.
Jag har fotograferat ett färdigstädat skåp.Är det någon som tycker att det ser rörigt ut så skulle ni sett det före städningen.

3 kommentarer:

Krystallia Sakellariou sa...

Haha, ja jag känner igen det där:-)
Själv håller jag på att måla en stol idag, men hinner med ett par koppar kaffe under tiden...

Tant Matilda sa...

Hej!
Det verkar som det ligger i generna då men värre saker kan man ärva.
Blir stolen blå?

Krystallia Sakellariou sa...

Nej den blir röd:-) Det börjar likna en cirkus här nu med alla färger...