torsdag 18 september 2008

Produktion.

Just nu finns det gott om frukt och annat i trädgården ,tomater och gurkor i växthuset o.s.v. så om man har lust kan man göra mycket gott.Igår fick jag sån lust så jag kokade plommonmarmelad,gjorde en slags inläggning med gurkor och gjorde äppelkaka och tomates gemistes= fyllda tomater.Allting blev lyckat.Sådana anfall av arbetslust kommer inte så ofta och det är väl kanske tur för vi behöver ju inte så mycket marmelad m.m.Här kommer lite bilder på min tillverkning.Tyvärr hittade jag inget recept på plommonpaj för det hade jag velat göra.



3 kommentarer:

Unknown sa...

Hjälp, gjorde du allt det där på en enda dag? Vilket jobb! Allting ser jättegott ut.

Tant Matilda sa...

Det är inte så imponerande som det ser ut för det är lätta grejor som går snabbt att göra.Andra dar ligger jag på sängen och läser deckare från morgon till kväll.Så roligt att du läser min blogg.

Sandra sa...

Tack så mycket :) Kul att underhålla någon med mina skriverier :) Min mormor håller sig långt borta från datorer, men tror att hon är mer nyfiken än hon visar :)