onsdag 23 april 2008

Våren kom igen.

Våren som kom av sig vid påsk den kom igen.Mitt skrivande har också kommit av sig,det är en hel månad sedan sist,men nu är jag här men det blir nog ett andefattigt inlägg.Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om.Okej,vi tar det här om naturen då för där växer det mycket matnyttigt nu.Snart ska jag steka fisk och till den ska vi äta kokta maskrosblad med lite olivolja och citron.Nässelsoppa har jag också kokat och rabarbern växer snabbt nu så då blir det pajer och rabarberkräm.Det var det ätbara.Sen kommer det vackra;alla vitsippor,blåsippor.påskliljor,scilla m.m.och snart slår björkar och bokar ut och fruktträden blommar.Då känns livet bra.Sedan kommer förstås det onödiga; ogräset men det håller en sysselsatt om man nu absolut vill utrota det.

Inga kommentarer: